Tuesday, April 24, 2012

Langkawi with love : Part 2

Hi peeps,,,

CABLE CAR DI GUNUNG MAT CINCANG

Mari kita sambung story pasal langkawi lagi..still day 1 yer.. petang tu lepas dah lepak-lepak kat bilik..kasi wangi-wangi kami keluar ke destinasi yang pertama iaitu naik cable car kat Gunung Mat Cincang. Planning nak bagi si kenit tu tidur dulu, tapi harapannnnnn.... daddy nya yang tidur..hahahaha..

'Cable Car' sepanjang 919.5m ni telah diperakui oleh Malaysia Book of Records sebagai The Longest Free Span Single Rope Cable Car di dunia. Dan ia juga di antara cerun yang tercuram di dunia , pada kecerunan 42 darjah. Jadi amatlah rugi nya kalau dah datang Langkawi tapi tak naik benda nih. Cik daddy dan Cik Cinta first time nak naik ni.. cik mommy dah pernah naik..so boleh berlagak dengan daddy..muahahaha...

Harga tiket adalah RM15 bagi dewasa untuk pemegang MY KAD... jadi jangan lupa yer kawan-kawan bawak  MY KAD.. kalau tak nangis jugak nak kena bayar RM30.00 (^_^)






Alhamdulillah time kami pergi ni bukan peak hour so takda la kena tunggu lama pun nak naik. Sebab kalau time cuti sekolah..mau berjam-jam jugak la beratur.






Cik Cinta yang sedang menikmati pemandangan ciptaan ALLAH yang sangat indah =)



Kena mendaki sikit yer untuk ke jambatan kabel tu..gagahkan jugak la mendaki sebab sangat lah rugii w0o0o0ooo kalau tak pergi ke jambatan itu =P


Cik Cinta sedang melaporkan ke nenek dia yang dia dah berjaya menawan Gunung Mat Cincang..muahahaha.. sangat serius muka dia berborak dalam telefon tu.



Best gila kat atas tu. Rasa dingin je...dengan angin yang bersepoi-sepoi tu..ehee..Kalau cuaca baik kita juga berpeluang nampak Thailand.






Turun je dari atas kami pusing-pusing kat Village Oriental ni. Macam-macam ada kat sini. Ada kedai-kedai souvenir, ada binatang-binatang juga. Macam kuda etc. Siap boleh bagi ikan-ikan ni makan lagi. Makanan ikan ada jual RM1 sepaket.


TELAGA HARBOUR PARK


Turun daripada Oriental Village tu kami terus Pantai Chenang sebab nak survey pakej for island hopping. On the way tu kami singgah kat Telaga Harbour Park. Kat sini boleh tengok kapal-kapal... nak tengok sunset pun boleh juga =)

Tapi kami singgah sekejap je.. ambik-ambik gambar..eheheeee






1 comment:

  1. haha serius betul dia dok sembang dgn nenek dia kat fon tu!

    ReplyDelete

NUFFNANG

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker