Thursday, November 26, 2009

selamat hari raya haji.....


Selamat Hari Raya Aidiladha to all my friends..
& enjoy the long weekend okeh... =)

Tp xbesh betul...coz saye x blk kg... ;( (*mood sedey*)
Last year pun x blk jugak time raya haji...sbb kena keje..
Lgpun last year tok wan xde sbb pg haji....
Tp tahun ni ade wat korban kt kg & kenduri sikit...tp xdpt nk menghadirkan diri sbb ade agenda lain... (*sigh*)

To all yang blk kg....drive carefully okeh!! =)



p/s : oppss sye da x bole nk storie ngn cite bebyk skang neh sbb akan dicop suka membebel!!! so buat x tau sudah..& ckp bila perlu je... (ingatan utk diri sendiri *wink*)










Friday, November 20, 2009

:: ADA ORG SYG AWAK::

Hari ni kebetulan free sikit almaklum la bosses tade...hihihi... ditambah plak dgn mood friday kan...so dlm duk surf2 net terbaca satu article ni.....mcm sangat bagus utk dihayati...so sye pun nk share with uoallss... (^_^)



1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda. ~~ ye ker?? klu mak bapak kita mungkin la kut...

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang, walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.....

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah sebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirkan semula; mungkin anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat laun anda akan memperolehinya.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun, caci umpat cela.....

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk teman tetap paling setia. walaupn punya harta yang banyak, teman tetap paling berharga




Thursday, November 19, 2009

.:AKU WANITA BIASA:.

::: AKU WANITA BIASA :::


Aku ini wanita biasa

Bisa sakit luka karena cinta

Dingin sepi kerap menyapa

Air mata jatuh lukisan raga


Kadang ku kuat setegar karang

Kadang ku rapuh lemah liar merana


[chorus1]

Maafkan aku bila hasratku keliru

Sulut gairah jiwamu

Ku yang dosakan cinta kekasih


Maafkan aku bila hasratku keliru

Sulut gairah jiwamu

Ku yang dosakan cinta kekasih hatiku


Kekasih hatiku maafkan aku

Aku wanita biasa


Dingin sepi kerap menyapa

Air mata jatuh lukisan raga


Kadang ku kuat setegar karang

Kadang ku rapuh lemah liar merana


[chorus2]

Maafkan aku bila hasratku keliru

Sulut gairah jiwamu

Ku yang dosakan cinta kekasih


Maafkan aku bila hasratku keliru

Sulut gairah jiwamu

Ku yang dosakan cinta kekasih

Hatiku… maafkan aku..






Monday, November 9, 2009

.:: setahun yg lalu....::.


just nak share our old storie.... =)
Hurm....cane eh haku bole kenai...berchenta...& akhirnye berkawen ngn Mr. GordoEdi ni....
maybe most of uols da tau yg saye & Mr. Hubby saye
pernah menjadi classmate masa form 4 @ Teknik Ipoh....
tp sumpah masa tue sikit pun xde ati kat die....ahhahaha (mungkin dikala itu sye suda ade bf.. ;P)
usahkan ada ati rasenye becakap ngn die pun x penah.....
tp masa kt sekolah dulu die lebey dikenali ngn gelaran "BAGOK"... (sorry darling terbagi tau plak...... =P )
Tp sekarang ni klu haku panggil die bagok...wah dah x mengaku....buat xtau je...cait!!!


Then after sekolah....kiteorg xpenah contact langsung...
die dgn life die...& haku dgn life aku....

Until one day early 2007 kiteorg bejumpa blk....
then on November 2007 kiteorg betunang....sungguh pantas kan....eheheheheh
bertunang setahun...then on November 2008 kiteorg bernikah.... (*sigh*)
alhamdullillah.......


**** mlm nikah kat masjid...... uols nk tau before akad nikah Mr. Hubby sempat sms sye --- nerbes ni syg...huhuhu ******


eheheh tp alhamdullillah sekali lafaz jer...dah selamat...
=)








**** apesal la mulut darling cengitu tue .... ;P ****


**** sye sgt suka picture2 ni...(*wink*)****




.:: 1st Anniversarry ::.

Sekejap je rasa nye masa berlaku...
07/11/09 is our 1st anniversary as a husband and wife... =)
walaupun baru setahun jagung je usia perkahwinan kami..
tp..tetap ade masam manis masin kelat suam suam kuku nye... hihihi..
adat la tue kan...
mane ade yg manissssssssssss belaka kn kn kn.... (*sigh*)
mesti ade nye gado2 manja sbb x pueh ati...kecik ati...jeles...saje2 nk carik gado..& mcm2 lagi la kan.....

sebenarnye.... aku pikir mesti Mr. Hubby aku x ingt pasal our anniversary ni kn...
tp rupenye die ingat!! ehehehe..

Last friday after aku abis meeting around 5p.m..
tetiba ade org anta a bouquet of roses & chocolate!!! hihihihi
haruslah it's from my Mr. Hubby kan...
wahhhh you are sooooo sweeeeetttttttttttt darling!!!!
i loiiikeeeeeeeee................... =)
together with the roses....ade sekeping CD in the envelope....
it's a sweet video make by him....
thanks darling!! ;D


***** a bouquet of roses and chocolate from my luvly hubby (*wink*) *****


***on the way back from office ****



***** saye bersame Mr. Hubby @ org yg bg saye roses itu!! *****



after office hour, Mr. Hubby ku tanye mau mkn ktne???
aku pun pikir punye pikir...tp xtau nk mkn ape & katne...
but Mr. Hubby ckp nk die nk mkn Western & he suggest to have a dinner at Victoria Station's......
as usual saye kan isteri yg mithali.....
so... i followwww......hihihi


***** having our dinner @ Victoria Station's *****


sabtu tue pulak kiteorg just hanging around kat sunway pyramid....
saje jalan2 cari mkn.... ( sbb malas masak ....ehehehe)
aku sememangnye da berniat nk survey2 purse baru...
almaklumla purse haku da koyak rabak...owhhh SEDIH!!
dan sye suka sekali lg sbb Mr. Hubby sye sungguh bermurah hati...
die belikan sye purse BRAUN BUFFEL.....
i suke sgt2!!!! ;D
tq very much darlingggg.................................



**** purse ni diberi dgn amanat, mesti tahan sampai 5 thn!!! wah lg 5thn la bole dpt purse yg baru pulak..... *****


video

**** this is the video made by My Luvly husband.... so sweeetttt kan kan.....****




p/s to my dearie husband.....HAPPY ANNIVERSARY & i love you sooooo much!!!! muahhhhsss!!!



h



Wednesday, November 4, 2009

.: TERAPI PERNAFASAN UNTUK SAKIT KEPALA & KELETIHAN :.



Kita memiliki
hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan. Apakah fungsinya sama untuk menarik dan membuang nafas ?
(Our noses have left and right nostrils. Are these nostrils having the same function for inhaling/"breathe- in" and exhaling/"breathe- out"?).
-


Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan bedanya, sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas ) dan sebelah kiri mewakili bulan (mengeluarkan dingin ).
( Actually it's not the same and we can feel the difference. Accordingly, the right side represents the sun/"heat" and the left side represents the moon/"cold") .

-


Jika sakit kepala , cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit , sakit kepala akan sembuh .
( When having headache, try to close your right nostril and use your left nostril to do breathing for about 5 min. The headache will be gone).


-


Jika anda merasa lelah , tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan . Lakukan ulang-alik . Tak lama kemudian, anda akan merasakan segar kembali. Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, sehingga banyak sekali panas , lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin .
(If you feel too tired, do it the opposite way. Close your left nostril and breathe through your right nostril. After a while, you will feel refresh again. Because the right side belongs to heat, so it gets hot easily. The left side gets cold easily).
-


Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri , sehingga hatinya cepat menjadi dingin . Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan , sehingga cepat sekali marah .
(Women breathe mainly with their left nostril, so they get calm down easily. Men breathe mostly with their right nostril, so they get angry easily).
-


Apakah anda pernah memperhatikan pada saat bangun tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat , anda akan merasa sangat lelah . Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas , anda akan merasa segar kembali dengan cepat.
( When we wake up, do we notice which nostril breathes faster? Is it the left side or the right side ? If the left nostril breathes faster, you will feel very tired. Close your left nostril and use your right nostril for breathing and you will get refresh quickly)


Cara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak , tetapi kesannya akan lebih baik jika diterapkan kepada orang dewasa
(You can teach your kids about it. The effect of breathing therapy is much better for adults).


-


Saya biasanya merasakan sakit kepala , dan rasanya perit. Kemudian saya berjumpa doktor dan beliau bergurau: "Anda akan sembuh jika berumah tangga !" Doktor itu tidak bicara kosong. Apa yang dia sampaikan adlah berdasarkan teori dan testimoni... Selama itu, setiap malam saya merasakan sakit kepala dan tidak dapat belajar. Saya mengambil obat , tetapi tidak sembuh .

( I used to have painful headache. When consulted a doctor, he told me jokingly," You will be all right if you get married!" The doctor did not bullshit me as he had his theory and supported with testimony. During that time, I used to have headache every night and I was not able to study. I took medicine but I was not cured).
-


Pada suatu malam, saya duduk bermeditasi dan menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri . Dalam kurang dari satu minggu , sakit kepala saya sembuh . Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang , sakit kepala saya tidak berulang lagi..
(One night as I sat down to medidate, I closed my right nostril and breathed with my left nostril. In less than a week, it seemed that my headache problem had left me! I continued doing it for about a month and since then there was no recurrence of headache in me) .
-


Ini adalah pengalaman saya sendiri . Saya beritahukan hal ini kepada orang lain, jika sakit kepala, cubalah cara tersebut kerana sangat efektif buat saya. Banyak orang lain telah mencubanya dan berhasil . Ini adalah terapi alam, tidak seperti makan ubat dalam jangka panjang yang memungkinkan ada kesan sampingannya. Jadi kenapa anda tidak mencubanya ?
(This is my own experience. I used to tell others who also suffer headache to try this method as it was effective for me. It also works for those who have tried as well. This is a natural therapy, unlike taking medicines for a long time may have side effect. So, why don't you try it out?)
.
-


Dengan mempraktikkan terapi pernafasan ini secara betul (menarik dan mengeluarkan nafas), keadaan tubuh anda akan sangat tenang.
(
Practice the correct ways of breathing/ "breathe in and breathe out" and your body will be in a very relaxing conditio

Jika
ingin bunuh diri, cubalah menutup kedua lubang hidung anda ( sebelah kanan dan kiri ) dan lakukan kira-kira 2 jam , maka anda tidak akan merasakan apa-apa sakit lagi selepas itu .
( When you are having suicide, please try to closed both of your nostril { right and left side } for about 2 hours, then you feel nothing 'aka' gone.



Semoga sangat bermanfaat buat kawan² semua..
=)




.:: apakah maknanye tue...???


Masuk mlm td da 2 kali da aku dapat mimpi yg ngarut2 + merepek neh...
Tp mimpi tue betul-betul menyentap jiwa raga haku okeh..
Adakah sbb tido x basuh kaki neh...tp...aku basuh okeh!!! huhuhuhu

Uols nk tau apakah mimpi nye...???

saye mimpi Mr. Hubby aku ade scandalassss!!!! (harusla sentap kannn.....)

So pagi tadi aku tanye la Mr. Hubby aku soklan cepu cemas tue...hihih

aku : i nk tanye sikit bole???
Mr. Hubby : tanyalah....
aku : u ada scandal eh???
Mr. Hubby : ahahahaha dgan sape?
siapa bg tau u neh?? (digolakan nye pulak...isk)
aku : adalah.....jawab la cepat!!!
Mr. Hubby : sape yg bg tau u neh...mne u dpt cite ni?
aku : yg u takut sgt ni pesal? betul la tue.. kn kn....
Mr. Hubby : soklan u tue macam u pegi masjid tanye kat pak imam tue ade minum arak ke tak... ade ker...
aku : itu klu soklan camtu utk org yg camtu...ni u mmg ade logik nye...
Mr. Hubby : soklan tue mmg la logik...tempat nye x logik...
aku : jawab je lah...
Mr. Hubby : mane ade lah..ngarut je...
aku : ye ke neh...?????
Mr. Hubby : iyer lah...tp mne u dpt cite ni??
aku : i mimpi je lah...huhuhuhu
Mr. Hubby : ahahahaha sape pempuan tue? lawa ker?? (huh hangin je aku...)
aku : huh setakat pempuan dlm mimpi i tue....i x heran lah...
Mr. Hubby : eceh...



fuhhh lega den....kukuikui...


ahahahahah lawak sungguh mimpi tue.....ahahahhaha...
lawak2 pun haku tetap nk tanye jugak...(*wink*)
sbb nye da dua kali okeh mimpi motif yg sama tp different person jer...aish..
so bila da tanye tue xde la sentap sgt ati neh...ehehehehe =)
so bole bekerja dgan aman semula... (*wink*) (^_^)

okeh sye nk sambung wat keje...... =)








NUFFNANG

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker