Tuesday, June 8, 2010

:: my sister wedding ::


Walaupun cite ni dah agak lapok....tapi tak kesah la kan..
janji ade dari takde langsung kannnn.. :D

Rasa macam baru je lagi aritue buat kenduri selamat tuk mak ngn abah pegi umrah kn...
dah buat kenduri lagi..
kenduri kawen plak tue.. ehehehe
penatnye lagi lah berganda2...

majlis kenduri kawen adik aku ni berlangsung pada 29/05/2010...
Memandang kan time tue aku tgh pegnen 7 bulan...
so x larat sgt lah nk buat keje kan...
tapi xde la x buat ape langsung kan...ade la jugak sikit2...
dalam pada sikit2 tue pun...kaki gue bengkak jugak beb!!!
aduhhh....sakit sungguhhh rasenye time tue...
dari malam sebelum kenduri lagi dah start membengkak dah...
abah cakap sok kenduri jgn jalan ngn berdiri sgt...
duduk je sudah...almaklum lah kena jadi assistance mak, menyambut tetamu sambil pegang kan duit sumbangan..huhuhu....

tapi...ye sgt lah kan..mane la bole nk duduk saje kn..
kehulu ke hilir jugak la kan...
ape lagi makin menjadik la bengkak nye...hukhukhuk...

ok ok cukup!! berbalik pada cite wedding adik aku td tue...
aku ngn adik aku blk kampung hari rabu malam... khamis tue aku da start cuti dah.. (eceh..macam aku plak nk kawen amik cuti lelama..kuikui...)
Mr. Hubby tak balik sekali sbb khamis tue die keje....
die blk jumaat pagi.. (tapi die sempat lagi tue pi main golf ptg khamis tue...cis!)

Memandangkan kenduri kali ni totally gotong royong/ masak sendiri..
( x macam kenduri aku dulu half catering....)
so jumaat tue mmg dah ramai la org kampung datang umah tolong ape yang patut...
kerja kan sekor kerbau...potong2 bawang, terung, nenas, memasak & macam2 lagi lah..
mujurlah ade org2 kampung yang masih ade sifat bergotong royong gini...
sangat berterima kaseh ngn derang....
kalau nak harapkan keluarga/ sedara mara sendiri jer rasa nye mmg tak lah kan... =)

Majlis nikah diadakan pada Jumaat malam..lepas insyak..
bernikah kt masjid....
Tok kadi ni biasanye akan bagi khutbah dulu before die nikahkn orang..
sgt bagus khutbah die!!!
tapi rasenye kali ni xde la lama sgt khutbah die...dlm 40 minit gitu je kut..
Time aku dulu rasa macam lebih dari sejam kotttt...
maybe sbb masa tue die nk nikah kn 2 org gus..
ni sorang jer...

After khutbah tue...tok kadi ni plak xde la nk tanye soklan2 bagai..
nasib ko mmg baik lah iparku... (walaupon ko lagi tuo dari aku..ko tetap adik ipar okeh!!!..wakakaka).
Alhamdulillah dangan sekali lafaz je sudah SAH!!! huhuhu..

*** my sister pica masa malam nikah ****

**** time membatalkan air semayang ****

**** muka ku yg suda semakin sembab huhuhu... sejak2 pegnen ni aku mmg sgt malas nk melawa2 ni.. nk makeup2 bagai...padahal pegnen bby gurl jer... agak nye mmg gitu kut kan...****

**** pica with my lovely mom ngn mother in law adik ku.... die bukan dpt sorang je mak mertua okeh...tp dua!!! sungguh dasat (tapi yang sorang lagi tue xde la plak gambarnye )*****

***** me with makcik yg lagi muda dari gue...tp tetap kene panggey makcik!!! huhuhu
akibat tade baju kurung nk dipakai, jubah mak pun jadikkk ku belasah kuikuikui*****

My sister pilih hijau as her theme color for her wedding...
so segala2 nye pun ijau lah... (^_^)

Alhamdullillah hari tue cuaca sgt bagus... x hujan pun..
jemputan pun ramai yang datang..
almaklumlah 3000 jemputan kan.
tak duduk diam mak bapak aku..
kehulu kehilir menyambut/melayan tetamu.....



*** pengantin kat atas pelamin ****



nye plak ada majlis potong kek ngn pertandingan karaoke...
saje jer nk seronok2....
after settle sumer, baru lah acara bukak hadiah...
tp dalam byk2 hadiah tue...yang ni la yang jadi rebutan ramai..huhuhu
siap ade yg offer nk beli half price...cait..

Alhamdullillah majlis berjalan lancar jer..
so now tinggal majlis bertandang ke umah pengantin lelaki la plak..
12/06/2010 ni...kat kelantan plak tue..jauh ya amat nk mengantor nye..
tapi ape nk buat udah jodoh....

so to my sister..

SELAMAT PENGANTIN BARU..

semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat..
tabah menempuhi segala dugaan di alam baru...
menjadi isteri yang solehah...
AMINNN....



1 comment:

NUFFNANG

ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker